jobba i dag det ska bli så jävla roligt..

godmorgon i dag är vi uppe tidigt..
eller ja inte jätte tidigt men än då!
oliver ska ha barnvakt i dag och jag ska nämnligen jobba..
jag jobbar som timmvikarie i komunen innom äldreomsorgen och det är nog det roligaste jag jag haft
det är givande i både lärdom och erfarenhet om hur kroppen och vi mäniskor utväklas..
man har så underbara stunder med dom med massa prat kaffe drickande och många skratt,, självklart finns det tråkigheter men det är ju inte lika ofta som detta inträffar..
men ajg kan inte jobba lika mycket nu som jag gjorde förr då jag är själv med oliver och kan inte ta nätterna och kvällarna på samma sätt kan ju inte alltid förlita mig på att andra ska ta honnom..
så lättast för mig att jobba är ju vardagar på morgonen dagen då jag har dagis.
men nu har jag barnvakt i dag så det ska bli så jävla roligt och komma tillbaka i dag och få dessa underbara möten med dom äldre med en kopp kaffe och en kaka förgyllar man deras lilla stund..
men ha en bra dag kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0